قبلاً در فروشگاه ثبت نام نکرده اید؟ثبت نام در فروشگاه

محدودیت‌های جدید برای کسانی که تازه گواهینامه می‌گیرند

دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶1694 بازدید کننده

قرار است محدودیت‌های متعددی برای افرادی که قصد دارند به زودی گواهینامه بگیرند، حاکم شود. این محدودیت‌ها برای کاهش احتمال تصادفات درنظر گرفته شده است.

محدودیت‌های جدید برای کسانی که تازه گواهینامه می‌گیرند

قرار است محدودیت‌های متعددی برای افرادی که قصد دارند به زودی گواهینامه بگیرند، حاکم شود. این محدودیت‌ها برای کاهش احتمال تصادفات درنظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، رئیس اداره حقوقی پلیس راهور ناجا اعلام کرد: محدودیت‌های بیشتری پس از اخذ گواهینامه در انتظار داوطلبان است و کسانی که تازه گواهینامه گرفته اند تا ۳ ماه حق رانندگی به‌صورت تنهایی را نخواهند داشت و لازم است افراد با تجربه‌ای که دارای گواهینامه رانندگی هستند، آن‌ها را همراهی کنند. همچنین برای یک‌ سال حق رانندگی در مسیر‌های برون شهری نیز از این افراد سلب شده است.

سرهنگ ترحمی هم‌چنین گفت: موتور سواران نوگواهینامه نیز نباید موتورهای بالاتر از ۲۰۰ سی سی سوار شوند و شخص دیگری را تا سه ماه در ترک خود سوار نکنند.

سرهنگ ترحمی در یک گفت‌وگوی تلویزیونی گفت: رانندگی از ساعت ۱۲ شب تا ۵ صبح برای این دسته از رانندگان ممنوع خواهد بود و لازم است علامت مثلث شکل راننده مبتدی و تازه کار را بر روی خودرو نصب نمایند.

سرهنگ ترحمی با اشاره به ساده بودن نسبی مراحل گرفتن گواهینامه در کشورمان نسبت به کشورهای پیشرفته گفت: رتبه رانندگی رانندگان ما از آسیا بهتر است، اما نسبت به وضعیت رانندگی در اروپا فاصله زیادی داریم.

سرهنگ ترحمی هم با تاکید بر اینکه، اعمال این محدودیت ها در نهایت به نفع همه است، گفت: امیدواریم این محدودیت ها بتواند از وقوع برخی تصادفات و اشتباهات ناشی از کم تجربگی رانندگان جوان جلوگیری کند. با توجه به داشتن فرهنگ غنی، فقط لازم است رفتار رانندگی اصلاح شود. برخی از رفتارهای رانندگی حادثه خیز هستند، اما برخی از رفتار ها به اتفاق (یکبار) صورت می گیرد و عادت راننده نیست که نیاز به اصلاح باشد. آمارها نشان می دهد روزی ۴۳ نفر در کشور بر اثر حوادث رانندگی می میرند و ۹۰۰ نفر مجروح می شوند. در حوادث اخیر ۱۴۳۲ نفر از تصادف کنندگان، نو گواهینامه بوده اند.

وی در ادامه سخنان خود با اعلام اینکه، محدودیت جدیدی برای گواهینامه پایه سوم و موتورسواران اجرایی می شود، تصریح کرد: مراجعه کنندگان اخذ گواهینامه رانندگی (موتورسیکلت یا سواری) ابتدا رانندگی را در فضای مجازی تجربه می کنند. آموزش های رانندگی به سمت استفاده از تکنولوژی پیش می رود.


منبعdigikalamag
برچسب ها
اتومبیل ،پلیس ،تصدیق ،جریمه ،خودرو،ماشین