قبلاً در فروشگاه ثبت نام نکرده اید؟ثبت نام در فروشگاه

اپل با پهپادها به جنگ گوگل می رود!

شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵1437 بازدید کننده

آخرین خبری که از اپل مپس یا همان سرویس نقشه اپل داشتیم این بود که یک نفر با استفاده از آن سر از ناکجا آباد در آورده بود! اما گوگل در ارائه این سرویس همچنان یکه تازی می کند.

اپل با پهپادها به جنگ گوگل می رود!

آخرین خبری که از اپل مپس یا همان سرویس نقشه اپل داشتیم این بود که یک نفر با استفاده از آن سر از ناکجا آباد در آورده بود! اما گوگل در ارائه این سرویس همچنان یکه تازی می کند. به نظر می رسد که کمپانی اپل تسلیم نشده و این بار به استفاده از پهپادها روی آورده است.

این کمپانی در ماه سپتامبر سال 2015 درخواست به پرواز درآوردن یک سری پهپاد تبلیغاتی را به FAA (سازمان فدرال هوانوردی امریکا) فرستاده بود. در ماه مارچ سال 2016 این اجازه از سوی FAA داره شد اما یک سری محدودیت نیز برای اپل در نظر گرفته شده است. برای مثال پهپادها باید توسط متخصصین به پرواز دربیایند، پروازها باید در طول مدت روز انجام شود و پهپادها حق ندارند روی منازل مردم پرواز کنند.

این محدودیت ها به نظر دست و پا گیر می رسند اما اپل همچنان می تواند با پهپادهایش به هدفی که دارد برسد. به گزارش بلومبرگ برنامه اپل این است که مراحل پشرفت ساخت و سازها و علائم و تابلوهای شهری را بررسی کند تا مطمئن شود که ساختمان های داخل شهر به درستی سر جایشان در نقشه قرار بگیرند.

اپل امیدوار است که در نهایت بتواند سیستم نقشه کارآمدتری نسبت به گوگل مپس را برای کاربران تهیه کند. درست است که گوگل خیلی وقت است که روی سرویس نقشه خود کار می کند اما بودجه های هنگفت اپل و توانایی آن در به خدمت گرفتن شرکت هایی که مستعد اجرایی شدن طرح ها و برنامه های اپل هستند، می تواند کمکی بزرگ برای رسیدن به این هدف باشد. در طول سه سال گذشته اپل شرکت های WifiSlam ،Locationary ،HopStop ،Embark ،Broadmap Coherent Navigation و Mapsense را به خدمت گرفته است.


منبعwww.geek.com
برچسب ها
اپل، گوگل، گوگل مپس، اپل مپس، پهاد، Apple , google, google maps, apple maps, drones